söndag

jag kanske rent av behöver dig

Tillbaka i götet efter en mysig helg i Småland.
Var verkligen superskönt att få komma hem en helg, och bara vara.
Släppa tankarna på skolan ett par dagar, glömma känslan av värdelöshet.
Saknar redan alla hemma, familj och vänner.
Känslan kommer tillbaka igen, känns som att jag börjar på nytt åter igen.
Det är så lätt att falla in i gamla vanor.

Men det här kommer bli bra det med, det ska jag ge mig fasen på!
Jag ska kämpa arslet av mig och klara de förbannat äckliga kemikurserna.
För detta är vad jag vill göra!

Var inne en sväng i Kalmar idag och hittade lite nya kläder.
Satt och pratade länge med mamma över en kopp latte.
Och det är väl det jag egentligen saknar mest.
Att ha någon nära att anförtro sig åt!
För det är liksom inte samma sak över telefon.
Jag saknar att ha någon i närheten, att bara kunna ringa till någon och veta att man bara kan komma förbi.
Det tar väl ett bra tag innan man vänjer sig vid att vara ensam, även om jag oftast tycker att det är ganska skönt.

Nu ska jag trycka i mig min knäckemacka, dricka en kopp te och sen försöka sova.
Hoppas att jag somnar snabbt, behöver mängder med energi imorgon...

Natti natt!




Hur man roar sig på en fyra timmars lång tågresa utan hörlurar:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar