måndag

Månsken över skogarna, månsken upp ur sjön

Nu har jag flyttat, på riktigt!
Imorgon drar skolan igång, och jag spyr snart av nervositet!
Allt känns så verkligt nu, jag bor här nu.
Det känns för tillfället sjukt läskigt, även om jag kommer att träffa en jäkla massa människor känner jag mig ganska ensam nu.
Jag vet att det är många med mig som känner likadant, men det hjälper ju inte.
Allt kommer kännas bättre och bättre, är nog mest nervositeten inför imorgon som gör mig helt knäpp...

Tog en promenad idag på morgonen, finns fina motionsspår här och härlanda tjärn ligger väldigt nära.
Fin sjö med både badplats och lite mera avskilda "klippor" man kan sitta och mysa på eller.
Eller som i mitt fall prata med en fin vän som bor på fel kust!
Så efter ett fint samtal med Ika och en långpromenad fixade jag mig i ordning och tåg bussen/spårvagnen bort till Sahlgrenska Akademin.
Nu hittar jag till rätt byggnad sen ska jag bara hitta rätt sal imorgon.
Efter det åkte jag och handlade, kylen är nu fylld med mat som är smidig att laga = hej då tanken om ett nyttigare liv.
Men det kommer bara att bli så nollningstiden, sen jäklar ska jag laga ordentlig mat!

Tvättade för första gången med, alltså inte någonsin utan i tvättstugan här.
Att göra det är tydligen svårare än vad man tror, fattade ju inte vilka maskiner jag bokat.
Så tänkte att nä men jag tar väl bara en, då fanns det ju fan inget tvättmedelsfack på helvetet.
Och inte så konstigt det, för det var en TORKTUMMLARE.
Jävla fucktard!

Nu har jag hunnit med att äta och gå en promenad till.
Bäst att sova snart när jag väl känner mig trött.
Kommer nog snart en roligare update!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar