lördag

You are the only thing that keeps me from going!

Vädret idag var inte på min sida!
Jäkla pissväder faktiskt...
Hade bättre väder igår, strålande solsken och ca 3 grader varmt, kändes som vårväder.
Var helt underbart att rida då.
Och pållan har varit så otroligt duktig de här dagarna.

I Torsdags (-16 grader!) red vi ut en sväng och galoppade oss trötta, pållan var riktigt trött efter den turen, dela för att jag tvingade henne att gå i den djupa snön!
Det gjorde nog gott!

Igår red vi på fältet i det underbara vädret och tränade både huvud och framför allt bakbenen.
Som avslutning hade jag tänkt mig en fri galopp över ängen med en häst som längde ordentligt på stegen.
Men pållen tyckte att det var bättre att sänka rumpan och köra någon slag blandning mellan galopp och fyrsprång, tokspring kanske det kallas!

Idag då blev det en lite kortare tur, skitvädret gjorde inte att någon av oss var särskilt motiverade.
Men jag passade på att öva mina vader genom att stå mycket i lätt-sist och låta pållan gå i rätt så fri form.
Trotts regnet som verkligen piskade mig i ansiktet var det helt underbart att korta tyglarna ställa mig upp och bara låta hästen springa, denna gången i en underbar galopp med långa kliv!
Extra gulligt blev det ju eftersom att även pållan fick vatten i ansiktet och viftade på huvudet samtidigt som hon sprang!
Detta resulterade ju dock i att jag hade en häst som helst av allt hade sprungit hela vägen hem!
Men det var det värt.
Trotts skitvädret så fylldes jag av en enorm glädje och kände mig så enormt tacksam över att jag fick börja rida Bettan!
Helt underbart.

Måste köpa nya ridbyxor, har ett (!) par som jag kommer i!
En ny hjälm hade inte heller skadat, min passar inte mig för fem öre..


Åååh, och ett par schyssta stövlar vill jag ha med!
Kommer aldrig att ha råd med allt jag vill ha...
Nä det får bli EKO på fredag så kanske jag kan unna mig ett par brallor  i alla fall!



Har alltid gillat ridbyxor i udda färger, även om rött är ganska vanligt nu!
Det var det dock inte när jag hade mina ketchup-färgade brallor, men jag tyckte att de var skitfräcka.
Jag har även haft ett par klarblåa, men det verkar inte finnas nu...


Vill ha!
Men 750:- kan jag tyvärr inte bara slänga ut sådär...
Men det hade ju varit värt det, vi får se hur det blir med det där...
(hööks)









.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar