torsdag

Ny dröm?

Jag tror att jag har en ny dröm...
Eller jag vet att jag har, jag vill göra det!
Men jag vet inte om jag vågar.
Jag vill jobba som au-pair, ett tag, ett halvår typ!
Men jag vet ju hur jag är, jag vet ju hur det gick sist jag var borta långt hemifrån!
Hemlängtan som fasiken!
Men jag längtar ändå tillbaka, till Skottland!
Och detta vore ju perfekt liksom, då kan jag ju åka tillbaka dit!
ÄLSKAR verkligen det landet!
Det är ju en bra erfarenhet med!
Men jag kanske ska börja med att flytta hemifrån?
Om jag bor någon annanstans i typ ett år kanske jag klarar det bättre?
Eller?
Nä usch jag vet i fasen, varför ska man komma på sånt här?
Jo för att jag läste en attans jobb-annons som var helt perfekt!
Familjen hade hästar, man fick en egen "lägenhet" och hade tillgång till bil!
Det var så perfekt liksom, förutom att man skulle vara över 21!
Men det kanske var tur...
Jag kan ju vänta två år, sen kanske jag hittar något liknande?!
Vad ska jag gör i två år då...
Ska jag jobba i ett år först, sen plugga ett år?
Eller plugga två år och sen ta friår, orkar jag det?
Nej jag vet verkligen inte!
För bara ett tag sen hade jag verkligen en plan, nu vet jag ingenting!




Ta mig tillbaka!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar