torsdag

östgöte - ja tack!

Satt på tåget innan, Östgötapendeln.
Ska väl klaga lite på dem med nu när SJ får så mycket skit...
Det är faktiskt inte SJ som sköter alla tåg.... och det tackar vi för!
Nejmen det är inget fel på SJ, eller jo, men det kan jag inte prata högt om för då vet jag någon som dödar mig!
Felet är vädret, naturen och djuren!
För alla tågbolag, inte bara SJ.

Men åter till vart jag började...
Jo satt på tåget, ser en skyllt på en stege under några säten:
"Får endast användas vid evakuering i nödsituation"
okej....
  1. Jag gillar inte det mening, grammatiskt alltså!
    "vid evakuering i nödsituation" det låter fel bara!
  2. NÄR SKULLE MAN EVAKUERA ETT TÅG OM DET INTE VAR EN NÖDSITUATION?!
    Vem fan evakuerar ett tåg för skojs skull?!

Lagom tills att jag slutade störa mig på det stannar tåget och man hör det där plingande ljudet som finns vid järnvägskorsningar...
" Tåget har stannat för stopp signal och vi väntar på tillåtelse att få köra vidare"
PÅ SKÅNSKA!
Varför har man en inspelad brud som pratar SKÅNSKA på ÖSTGÖTAPENDELN?!
Alltså okej, den rösten som finns på typ krösatågen är inte heller så jävla vacker men hon har ju en neutral dialekt iallafall!
 Alltså visst skånska är roligt, men fatta hur mycket gladare man skulle bli om någon från typ Mjölby pratade!
"Tåååget haaar stannat föer ståpp signaeaal och vei veintar på att få köööira veidare"
(Tänk typ Anders och Måns)
Ja gud ni måste kolla på Anders och Måns!



5 kommentarer:

  1. hahhaha.. bella!
    helt rätt.. men det är mycket fel på SJ, det kan man liksom inte ljuga om men på senaste tid har ju inte riktigt den dära ösgötapendeln heller fungerat som den ska.. och det är ju lite jobbigt ;) heheh!!
    plus att jag älskar krösatågstanten mellan nässjö-jönköping.. speciellt när tåget stannade i äng och forserum säger dem ju inte bättre.. HAHAH!!
    <3

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHHAH underbaraste blogginlägget! Men eller hur, ofta man evakuerar för skojs skull xD

    Och dem borde han någon från mjooooöööjlbyyh, på alla tåg ;D

    SvaraRadera
  3. Och det är ju för fan din man som skriver!

    SvaraRadera
  4. hahahah, misstänkte det ;D
    det borde man fan!!

    SvaraRadera