lördag

En vetenskaplig nörd

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
Jag dör på denna matte uppgiften snart.
Gillar matte för att det är så enkelt liksom, eller alltså NU är det absolut inte enkelt.
Nu är det massa logaritmer andra oförståeliga saker.
Men själva sättet att tänka är enkelt, det är som det är liksom man kan inte analysera det fram och tillbaka!
Ångestfritt liksom!
Ångest för mig är liksom uppgifter där jag måste tänka på ett sätt som inte ens är naturligt för mig.
Jag är en vetenskaplig människa, jag tror på det jag ser och upplever!
That's it!
Men nej förstör detta ämnet för mig med!
Släng in en uppgift där jag måste analyser räknehjälpmedel gör det!!
KANON, verkligen!
Nu har jag tappat allt hopp att lyckas med detta ämne, tack!

Hela högstadiet igenom tänkte jag liksom, jamen det blir bättre!
Snart behöver jag inte läsa tråkig ämnen!
Men det där med gymnasiet är en stor besvikelse!
Varför kan man bara inte få läsa de ämnen man behöver.
Då hade jag läst typ, matte, kemi, fysik, engelska, djursjukvård + alla andra djur ämnen!
Mitt liv hade då varit enkelt och ångestfritt!
FUCK alla SO ämnen säger jag!
Jaja, jag vet ALLMÄNBILDNING!
Men jag kanske inte vill vara allmänbildad, jag kanske vill vara en sån där NO nörd som bara kan kommunicera med andra NO nördar.
Eller bara prata medicinskt språk, DÅ hade jag trivts!
Som piscesen i aquat!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar