söndag

Jag vet att det går över men det är lika svårt för mig

Det är dagar som denna som jag saknar min mamma lite extra mycket!
När jag sitter ensam i lägenheten och pluggar.
Äter själv och tittar ut genom fönstret.
Lägger märke till det fina vädret och dividerar med mig själv om jag ska ta en promenad eller vila i sängen en stund.
Kommer fram till att en promenad skulle vara bra, men det är så tråkigt att gå själv.
Tänker då på mamma, hade jag varit hemma hade jag inte ens suttit och funderat på att gå ut.
Hon hade redan tvingat med mig ut på en promenad.
Min mamma är den viktigaste människan på denna jord för mig.
Klart att den finns många andra fina människor som familj och vänner jag aldrig skulle klara mig utan.
Men det finns nog ingen som känner mig så bra som hon, ingen som vet så mycket om vad jag känner och tycker.

Så dagar som denna när man känner sig så förbannat ensam önskar jag att det inte var så långt hem.
Och jag uppskattar min mamma lite extra mycket, för att hon finns där i alla lägen och bara för att hon är den hon är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar