onsdag

Je suis le meilleur et vous êtes trompé?!

Sitter med Beppa i vårt asstora och super lyxiga hotellrum!
Vi har hamnat i stans finaste område och vårt hotell är super stort och vi har fri tillgång på all dricka i baren!
Igår gick vå på spa och fick gratis mannikyr!
Idag var på en asfin restaurang och drack även champange, imrgon ska vi hyra en segelbåt för att se staden från ett annat håll!
Vi ska nu gå och lägga oss om våra kära lärare vill sluta festa och dämpa sig lite!

Frågan är nu vart ni slutade att tro på mig?!
Men tillbaka till verkligheten kanske?!
Det första vi ser när vi anländer till hotellet är en megastor skylt med texten ”SEXSHOP!”
Man känner sig ju inte mer bekväm när taxi chauffören berättar att det är ”the red area!”
Vilken jävla resebyrå bokar ett hotell till en skolklass på ett sånt ställe?!
Men men, går man några meter så kommer man ju till trevligare områden!

Så vad vi egentligen har gjort hittills är att kolla på staden, äta och gå runt på Cern.
Och Cern var ju intressant, men har man svårt att fatta kärnfysik blir det ju inte bättre på engelska!
Jag tror dock att jag lärde mig något.
Efter bara två dagar är jag även sjukt irriterad på fransmän!
HUR SVÅRT SKA DET VARA ATT FATTA ATT MAN INTE TALAR FRANSKA?!
Om jag hälsar på engelska så gör jag ju kanske det för att jag inte kan franska!
Ser jag även väldigt frågande ut är väl det ännu en ledtråd?
Så det funkar inte att ta det igen på franska!
De som ändå talar engelska förstår man knappt heller!
Inte ens en snubbe som jobbade inne på en av utställningshallarna på Cerns verkade fatta det, och inte kunde han engelska heller…
Nästa gång någon fortsätter att prata franska med mig kommer jag att mycket vänligt att säga
”JE NE FUCKING PARLE FRANCAIS!”
Jag ska väl i och för sig inte uttala mig i denna fråga eftersom att jag har någon spärr i huvudet som gör att jag är på väg att börja prata spanska men varenda snubbe som försöker prata franska med mig!
Har hittills hindrat mig ganska bra och bara sagt si istället för oui!

Nej nu ska vi sova för att orka med morgondagen och vår segletur!
Bonsoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar